PolskiEnglish
Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Jak sprawdzić stan techniczny akumulatora testerem?
Twój koszyk jest pusty ...

  

sklep@akumulatory24.pl



Kontakt przez WHATSAPP

 

+48604285285

 

Contact by Viber

+48604285285

 

 

RUDA ŚLĄSKA

ul. Wyzwolenia 181

Godziny otwarcia:

PON-ŚRO: 9:00-18:00

CZW-PIĄ: 9:00-17:00

SOB: 9:00-13:00



KATOWICE

ul. Wincentego Pola 14 / Boczna 2

Godziny otwarcia:

PON-PIĄ: 9:00-17:00

SOB: Czynne na telefon



ZABRZE

ul. 3 Maja 74

Godziny otwarcia:

PON-PIĄ: 9:00-17:00

SOB: 9:00-12:00



alt
alt
alt

alt

regulamin sklepu internetowego

Jak sprawdzić stan techniczny akumulatora testerem?

Testery elektroniczne, stosowane powszechnie do oceny m.in. zdolności rozruchowej akumulatorów, są urządzeniami mogącymi mierzyć napięcie akumulatora i jego oporność wewnętrzną oraz zamieniać je w diagnozę przez zastosowanie określonych algorytmów.

Wiarygodny wynik badania akumulatora testerem elektronicznym można osiągnąć tylko w przypadku akumulatora zamontowanego w pojeździe i użytkowanego przez co najmniej kilka miesięcy, ponieważ w wyniku stosowanych obecnie technologii produkcji, w trakcie eksploatacji zmienia się oporność wewnętrzna akumulatora, co ma wpływ na wykazywane przez niego wielkości prądu rozruchowego (CCA).

Dla rzeczywistego pomiaru osiągów nowego akumulatora wiarygodne wyniki mogą dać tylko odpowiednie badania laboratoryjne zgodne z normą EN50342-1.

W przypadku akumulatorów używanych, zaleca się stosowanie testerów akumulatorów dla uzyskania szybkiego oszacowania dopuszczalnego okresu przechowywania akumulatora lub trwałości eksploatacyjnej. Typowe wyniki diagnozy, takie jak "dobry/naładuj/wymień akumulator" pomagają często zapobiec awariom poprzez profilaktyczne doładowanie lub wymianę akumulatora.

Warunki wiarygodnej kontroli testerem elektronicznym
W celu zapewnienia poprawnego pomiaru należy zawsze przestrzegać instrukcji dostarczonej przez producenta testera. Na wiarygodność wyniku badania testerem elektronicznym ma wpływ:
  • wskazanie właściwej technologii wykonania badanego akumulatora (GEL, AGM, EFB itp.) oraz normy testowania CCA (w Europie jest to EN). Jeżeli tester nie uwzględnia technologii akumulatora lub normy EN dla CCA, nie należy przystępować do testowania, ponieważ niepoprawne dane zniekształcą pomiar i diagnozę.
  • temperatura akumulatora - dokładniejsze odczyty dają testery posiadające funkcję kompensacji temperatury. Gdy tester nie posiada funkcji kompensacji temperatury, do testowania należy przystąpić, gdy akumulator osiągnie temperaturę pokojową (co może potrwać do 10 godzin).
  • dobór punktów pomiarowych (końcówki biegunów akumulatora, nasadki, końcówki serwisowe pojazdu itp.) W razie braku dokładnych instrukcji, najlepsze przyłączenie stanowią pokryte ołowiem stożkowe końcówki biegunów akumulatora. Należy unikać innych powierzchni metalowych. W przypadku końcówek przykręcanych śrubami, dokładny pomiar nie może zostać wykonany bez użycia prawidłowych łączników dostarczanych wraz z testerem.
  • stan techniczny samego testera - wiek testera, poziom jego serwisowania, regularna kalibracja, długość i stan przewodów/zacisków, itp. Wymiana serwisowa jakiejkolwiek części testera wymaga zwykle ponownego skalibrowania urządzenia przez producenta/autoryzowany serwis.
Powyższe czynniki mają wpływ na poprawność wyników w zakresie prądów rozruchowych (CCA) podawanych przez testery, które w porównaniu do wyników badań laboratoryjnych według normy EN50342-1, mogą wykazywać znaczące odchylenia (nawet na poziomie +/- 15% ).

Zastosowanie w praktyce - sprawdzanie akumulatorów nowych
Klienci zwykle chcą skontrolować wyroby po ich otrzymaniu od producenta/dostawcy, aby wykryć akumulatory o niskim stanie naładowania. W takich przypadkach zaleca się stosowanie wyłącznie testerów ze specjalną funkcją "nowy akumulator" lub innymi odpowiednimi trybami specjalnymi dla magazynowanych akumulatorów, takimi jak tryb "PDI" (ang. Pre Delivery Inspection/Kontrola przed dostawą) lub podobnymi, z zastosowaniem odpowiedniej prawidłowej procedury, w celu uniknięcia błędnych interpretacji.

Testery te wskazują wyłącznie poziom napięcia oraz kilka ostrzeżeń, nie podają wartości CCA, ze względu na wskazane wyżej uwarunkowania.

Konstrukcja i standaryzacja produktów
Konstrukcja akumulatora wykonana przy użyciu określonej technologii, ma wpływ na opór elektryczny, a zatem na odczyt CCA oraz wagę akumulatorów. Bezpośredni wpływ na to mają m.in.:
  • Grubość kratki. Zmiany rodzaju kratki w poszczególnych typach akumulatorów, w której grubość jest zmniejszona, przez co wzrasta oporność elektryczna.
  • Inna geometria tzn. zastosowanie mniejszych przekrojów w połączeniach międzygrodziowych, która również zwiększa opór elektryczny akumulatora.
Wprowadzane zmiany konstrukcyjne i standaryzacja produktów są zgodne z wymogami w zakresie wydłużenia żywotności, przy zachowaniu absolutnie wystarczających wielkości zarówno pojemności, jak i prądu rozruchu (CCA) akumulatora, stawianymi przez producentów pojazdów, jak również w pełni odpowiadają na potrzeby odbiorców rynku wtórnego.

Przejdź do strony głównej
„Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym sklepie, optymalizacji jego treści oraz dostosowania sklepu do
Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych
użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z
naszego sklepu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie
plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności sklepu.”
Nie pokazuj więcej tego komunikatu